Snorkelen bij Pigeon Island 🐠🐡🐟 naar Fort Frederick 🏰 en eten bij Dutch Café 🍽

2 oktober 2017 - Uppuveli, Sri Lanka

Goedenavond,

Gisterenochtend op 8.00 uur op het strand verzamelen om te gaan snorkelen!!! 🐠🐟🐙🐡🦀 We stonden op tijd klaar maar hier zijn ze iets makkelijker met de tijd dusss we wachten nog even. Oscar gaat ook gezellig mee! We stappen in de boot met nog drie Indiërs, vader, moeder en zoon. Met de boot moeten we zo'n 45 minuten varen richting Pigeon Island 🐠 We kappen met de boot op de golven en de wind  waait door m'n haren 💨

Op Pigeon Island aangekomen zijn we toch één van de eerste bootjes. Cees en Fransje hebben hun eigen uitrusting bij. En ik had een duikmasker van de Decathlon. Die zijn zo handig want dan hoef je geen aparte snorkel te hebben. Ik kan nu dus gewoon ademhalen. Oja, de snorkelmeneer zegt dat ik m'n zwemvest moet aanhouden. Ik kijk hem heel verbaasd aan 😳🙄🤔 Vertel in m'n beste Engels dat ik prima kan zwemmen en dat niet nodig heb. De Indisch mevrouw gaat zwemmen met vest aan en een reddingsband. Eerst gaan we langs een route die iedereen doet. Gelukkig is het nog niet druk en kan ik heel veel moois om mij heen zien. Helaas voor jullie ik heb geen foto's  📷 gemaakt want m'n iPhone is niet waterdicht.

Ik zie veel gekleurde vissen 🐠🐡🐟🦀🐙 ik zie ook een hele grote mooi schildpad 🐢. Alleen mis ik de haai🦈 Want deze ging net achter m'n flippers langs. Het was echt Haai en Bye naar de haai. Toen zijn  we nog aan de andere kant van het eiland geweest. Dit heeft de vorm van een vlinders 🦋 dus het is een klein stukje lopen. Omdat het zondag is zijn er ook heel veel locals. Welke dus niet kunnen zwemmen 🏊🏾‍♀️ en allemaal tot nu knieën in water gaan. Gelukkig zie ik op aangeven van Fransje zien we een haal nu wel langs ons zwemmen. Het is echt een unieke ervaring om dit mee te maken. We gaan weer terug met de boot en worden aardig door elkaar heen geschud.

Ik lunch snel om m'n kamer met de rest van de lunch van gisteren en ga daarna met de groep maar Fort Frederick. Hier worden we voor de stadspoort afgezet en mogen de rest omhoog lopen. Langs de weg liggen ontzettend veel herten. Bovenop is de Koneshwaram Tempeltempel voor Shiva. Dit is een hele mooie tempel en we zijn er precies als een offerdienst is.

We eten vanavond bij Dutch Café en hebben vanmiddag al uitgezocht wat ik wilde eten. Ik heb gekozen voor tonijn, deze is alleen een beetje droog. De busboy maakt nog snel een foto van mij. En ik van de zonsondergang 😬 Na het eten toch nog een biertje drinken bij de buren oftewel Fernando's Bar. Hier zitten veel backpackers, het is daar heel gezellig nu snel slapen want ik ga om 6.00 uur morgenochtend dolfijnen  🐳🐬 spotten.

Liefs Es 💋

1. Lianne, Marcel en Flynn:
    3 oktober 2017
    Geweldig dit ... zo benieuwd naar de rest vd verhalen en foto's ...💋
  2. Pa en ma:
    3 oktober 2017
    Wat een mooie reis en wat zie je veel,en dan ben je nog maar op de helft.veel plezier nog
  3. Marieke:
    3 oktober 2017
    Het zijn wel lange dagen Esther maar wel heel mooi denk ik. Het klinkt gewoon weer als een superleuke dag!!
  4. Bianca scherpenzeel:
    3 oktober 2017
    Dat ziet er allemaal leuk uit es, geniet er nog van
  5. Gera:
    3 oktober 2017
    Tjonge wat een ervaring. Ben benieuwd naar de foto's. Jammer dat je geen onderwater camera had
    Veel plezier morgen. Xxx
  6. Henneke:
    4 oktober 2017
    Ik weet nog dat je vroeg "wie weet een mooie vakantiebestemming waar veel te doen is", dat lijkt aardig gelukt! Heel gaaf!