Dolfijnen 🐬🐳 spotten, met openbaar vervoer 🚌 naar Trincomalee en middag strand 🏖

3 oktober 2017 - Trincomalee, Sri Lanka

Dolfijn, om 6.00 uur op het strand te zijn. Gaan spotten samen met onze reisbegeleider Rene en medereizigers Alex, Madeleine en Gert Jan. De zonsopgang ☀️ vanuit de boot is geweldig, al die kleuren. Madeleine en ik zitten voorin de boot nou dat hebben we geweten. Met het te water laten van de boot zijn we al redelijk nat gespetterd. Wanneer we de zee opvaren wordt die alleen maar erger! Oja, er zijn ook twee dames uit Hongkong aan boord. En zitten al startklaar met hun mobieltjes.

Maar we varen eerst een 40 minuten doelloos rond voordat ik de eerste dolfijn kan zien zegt de schipper. Ik ben alleen net te laat en zie dus niks 😕 Maar rond 7.00 uur zijn we ze op het spoor. Geweldig om te zien hoe ze langs onze boot in het water glijden. Jammer genoeg gaan ze zoooo snel dat foto's ervan nemen echt niet lukt. Dus ik heb diverse filmpjes gemaakt en je moet echt heel goed kijken om ze te vinden. Zal deze bij de video's plaatsten. Het is echt een mooi 🐬🐳 hierna gaan we heerlijk stevig ontbijten bij het hotel. En spreek ik af om rond 11.00 uur samen met Gert Jan met het openbaar vervoer 🚌 naar Trincomalee. Dit is opzich al een hele belevenis. Zie de foto's en video. We kunnen komen daar altijd op het busstation uit. En dat is tegenover de plaatselijk markt. Het is een groenten en vismarkt in één. We lopen daar nog wat rond en bekijken nog een tempel maar het is eigenlijk te warm. Dus pakken we een TukTuk terug naar Uppuvali en lunchen om de hoek. Waar ze super snel internet hebben dus ik kan gelijk m'n foto's uploaden.

In het hotel kleed ik mij snel om en ga naar het strand 🏖 Om lekker te lezen en te zwemmen. Even niks doen. Om 18.30 uur is iedereen in de lobby en gaan we gezamenlijk eten met de groep 🍔 Het is even zoeken maar een leuke eettent waar ze ook kip 🐔 Voor Alex. Na het eten een afscheidsbiertje bij Fernando's.

Welterusten en tot morgen! Dan ga ik op safari aan het einde van de middag en ben ik 2 nachten in Polonnaruwa

1. Chris:
    10 oktober 2017
    Wat heb je veel gezien en gedaan Esther. Nog veel plezier!