Via het oorlogspad 💣 van de Tamils naar Trincomalee 🏝⛱

1 oktober 2017 - Uppuveli, Sri Lanka

Goedemorgen vanaf het strand ☀️

Gisterenochtend zijn we vertrokken uit Jaffna 🚌. Fransje was zelf komen kijken want ze dachten dat ik m'n verslapen 😴 had voor het ontbijt om 7.15 uur 's ochtends?! Maar ik was m'n koffer aan het inpakken en de tijd vergeten 🤷🏾‍♀️ Vandaag gaan we langs diverse belangrijke punten in de geschiedenis van Sri Lanka.

We rijden wen klein uurtje en komen bij het vredesmonument aan. Dit is gemaakt voor een verenigd Sri Lanka. Zie de foto's. Onze chauffeur heeft ook gevochten in de burgeroorlog. Vragen mogen we ook aan hem stellen zegt Oscar. Maar ik betwijfel het over hij daar over wil praten!! We lopen over de dam van de Nanthikadal lagune hier is in 2009 de laatste veldslag geweest. Vervolgens komen we aan bij het nieuwste oorlogsmonument. Dit is opgedragen aan Koropaal Gamini Kularathna. Hij heeft een einde aan deze oorlog door eigenhandig met een vrachtauto met daarin twee bommen 💣 een tank met munitie te stoppen. Waardoor de rest van de manschappen ongedeerd bleef! Het momument  is pas in 2014 onthult.

We lunchen bij een militair restaurant. Hier is niet alles op de juiste manier bereid dus heb ik gisteren zelf wat crackers en fruit gekocht. We komen aan in Uppuveli daar staat ons hotel direct aan zee 🏖 Dus snel koffer uitpakken en een duik nemen in het zwembad 🏊🏾‍♀️ Zoooo dat is echt lekker.  De zee mag ik niet in want het waait hard en er is dus een rode vlag 🚩

Douchen en verkleden we gaan om 18.30 uur met z'n alle eten bij Ceylon Seafood Café. Ik bestel tonijn en het leuke daaraan is dat ik deze zelf mag uitkiezen. Het duurt wel even voordat ons eten er is maar het smaakt heerlijk. Morgen ga ik snorkelen bij Pigeon Island 🐧 Dit is ook gelijk een National Park. Ik heb er zin in!

Tot later 👋🏾👋🏾

1. Sas:
    1 oktober 2017
    Leuk om het elke keer te lezen es! Zo te zien heb je het daar goed na je zin!
  2. Gera:
    1 oktober 2017
    Heerlijk daagje weer geweest . leuk om al je belevenissen te volgen . veel plezier morgen met snorkelen.
  3. Marieke:
    1 oktober 2017
    Klinkt goed" hotel aan zee, zwemmen, snorkelen.....en veel mooie plaatsen bezichtigen.