Naar Willy's Wild Safari Hotel 🐯 en Wasgamuwa Nationale Park 🐘🐘

6 oktober 2017 - Wasgamuwa National Park, Sri Lanka

Vanochtend een beetje uitgeslapen hoefde pas om 8.00 uur te ontbijten! Eerst gaan we langs een houtbewerkingsbedrijf. Echt super mooie beelden en krijgen uitleg over de houtsoorten die er zijn. Hup de bus weer in op weg naar Willy's Wild Safari Hotel 🐯 en Wasgamuwa Nationale Park 🐘🐘

Rene vertelt ons de we hier geen internet hebben en de ontbijtzaal nog niet helemaal af is. Maar de kamer zijn echt spiksplinternieuw en heel mooi! En er is een zwembad dus ik duik er even in 🏊🏾‍♀️ We gaan om 15.00 uur op olifantenjacht 🐘 Ik ben benieuwd of er hier ook zoveel toeristen is her nationale park zijn. We zitten met m'n achten in een grote jeep op bankjes achterin. Oscar gaat met ons mee en bij het park zelf krijgen we nog een wildtrekker mee. Het is vandaag een feestdag in Sri Lanka het is volle maan, dan is bijna iedereen vrij en er mag op deze dag geen alcohol worden gedronken. De wildtrekker gaat toch niet mee uiteindelijk waarschijnlijk had hij wel een vrije dag! Dus ik krijg een muntje van 1 type zodat ik op het dak van de jeep kan tikken als ik iets heel interessants zie 👊🏾 Want ik zit helemaal vooraan. Als we weggaan schijnt de zon ☀️ volop. Het heerlijk weer voor een safari en we komen echt allemaal lokale mensen tegen. Gelukkig geen hordes toeristen 🎉

Het is die echt geweldig en we zien hele kunde olifanten hier 🐘🐘🐘🐘🐘 en ook van heeel dichtbij! Als we op het rustpunt zijn zien we een hele grote varaan tegen. Maar we horen in de verte als het 🌩⛈ en we zitten nog geen 10 minuten in de jeep en het gast echt stortregen ⚡️🌧 We regen zelf ook helemaal nat en dan wil de chauffeur vlakbij een kudde olifanten de tegenhield om de jeep doen maat dat lijkt ins niet zo'n goed idee 😮 Simone heeft haar regenponcho bij haar! Een mooie roze met witte stippen daar kunnen we samen onder. Dit ziet er super grappig uit 😋Het komt nu echt met bakken uit de hemel en opeens verschijnt er achter de jeep een grote mannetjesolifant en een gordijn van regen!!!! Zooooooo gaaf om te zien, hier zijn alleen geen foto's van. Gaan snel terug naar het hotel. Daar wacht de warme douche en ons avondeten.

Tot snel, groetjes Esther

1. Roland:
    14 oktober 2017
    Prachtig allemaal Es, je bent de nieuwe Floortje Dessing 👍🏻
  2. Ageeth:
    16 oktober 2017
    Heel erg leuk om je reis op deze manier te volgen Es! Veel plezier nog!