Op naar het hoge Noorden👆🏾- excursie Mihintale - Thanthirimale 🏺 – Jaffna

27 september 2017 - Jaffna, Sri Lanka

Goede avond!

Zo ik heb een lange reisdag achter de rug en weer heel veel gezien! Vanochtend ging de wekker zeer vroeg af.... om 7.00 uur aan het ontbijt. Koffer weer inpakken en op maar het hoge Noorden. Daar wonen meer een deels Tamils.

Eerst zijn we na een drie kwartier rijden aangekomen bij  Mihintale. En ja, hoe verrassend dit is weer en tempel! Driehonderd traptreden 👟 ..... nee, ik mis de sportschool niet. Er staat hier een boeddha en een mooi uitkijkpunt en een stoepa. Hier kunnen we gewoon rond kijken en dan weer naar beneden klimmen.

Daarna Thanthirimale, dit is een soort van opgraving met diverse Boeddha's. Van Oscar krijgen we uitleg over het leven van Boeddha. We doen een picknick lunch en rijden 🚌 dan nog drie uur verder naar Jaffna. Oja, bijna vergeten we zijn ook nog gestopt bij het heiligdom van 'Onze Lieve Vrouw van Madhu'. Dit is een katholieke kerk  met een miniminnie Maria beeld en de vloer was echt bloedheet. Je mag hier overal je schoenen/slippers uittrekken. Je wil niet weten hoe zwart m'n voeten zijn aan het einde van de dag. In Jaffna verblijf iik de komende drie nachten in het Tilko Jaffna City Hotel. Eerst even m'n koffer uitgeruimd en een handwas gedaan. Ze hebben hier een zwembad dus 👙 lekker baantjes gezwommen. Nu moet ik echt gaan slapen want de wekker staat al om 5.35 uur ..... morgen ⛵️ naar Delft eiland.

Fijne avond nog.

Groetjes Esther

1. Henneke:
    27 september 2017
    Heel cool Essie! Wat een cultuur krijg je mee zo, je kunt je hart ophalen.
  2. Marieke:
    27 september 2017
    Genoeg mooie indrukken als ik het zo lees. Leuk hoor! En ook aan conditietraining geen gebrek 😊
  3. Gera:
    27 september 2017
    Nee jij hoeft niet te trainen je krijg genoeg beweging.
  4. Annemarie Huisman:
    27 september 2017
    Lange dagen maar wel al veel gezien zo. Weltrusten en morgen weer een mooie dag
  5. Sas:
    28 september 2017
    Leuk Esther om elke keer te lezen! Ik laat het me moeder ook lezen 😀 Heel veel plezier nog.