Met de ⛵️naar Delft eiland, eten bij de Indiër 👳🏾

29 september 2017 - Delft, Sri Lanka

Goedemiddag,

Daar ben ik weer! Gisteren was het niet zeker of onze excursie naar Delft eiland kon doorgaan. Vanwege een te ruige zee 🌊🌊 er stond heel veel wind. Dus Oscar gong de schipper nog bellen toen wij al om 6.30 uur aan het ontbijt zaten. Met geroosterde toast met jam en een kopje thee. Er was gezegd dat het ontbijt vroeg zou zijn voor ons. Maar de boodschap was niet helemaal aangekomen bij het personeel 😲

We moesten nog een uurtje in de bus. Dus wij hoopt dat het weer beter werd. Half uurtje voor  de eindbestemming toch maar voor de zekerheid een pilletje tegen zeeziekte ingenomen. En dat was maar goed ook want ze zee wad echt heel ruig en de golven best erg hoog. We gingen in onze bankjes van links naar recht en van voor naar achter....... 🤢 Gelukkig niet zeeziek geworden! Onze chauffeur en de busboy gaan ook mee met deze excursie. De busboy is voor het eerst in de rest van Sri Lanka en maakt de ene selfie naar de andere. En ook maken ze foto's van elkaar op de voorboeg van onze boot! Het leek de Titanic wel 😂😂 Niemand verdronken hoor.

Delft eiland wat zo genoemd is door de Hollanders. Ze zijn bezig met de haven te op te knappen. Wij gaan in jeeps het eiland rond en komen al eerst aan bij de Baobab boom 🌴 Hierin kan je staan (helaas staat die foto op m'n camera en niet op m'n mobiel). Deze houden jullie te goed van mij! De wegen op het eiland zijn niet best. We worden helemaal door elkaar geen geschud. Morgen hopelijk geen blauwe plekken. Opzoek naar wilde paarden maar dat wordt eerder een kudde koeien en tamme paarden bij elkaar. Vanmiddag lunchen wij bij een gezin thuis. En dit is erg leuk en krijgen zo een kijkje in hun huis. We gaan nu richting het eiland Pungudutivu om de beroemde Nallur Kovil te bekijken maar helaas is deze nog dicht en gaat pas na 15.30 uur open. En de schipper wil weer op tijd weg de 💨 is stevig komen opzetten. Maar volgend Rene komen we nog meer dan genoeg tempels tegen waar wij ingaan kijken.

De chauffeur heeft al heel snel de bus gehaald en we hoeven daardoor niet de hele kade uit te lopen. Onze busboy kijkt vanaf de achterbank door de gordijnen heen hoever de chauffeur nog moet rijden. Dit is echter een zeer komisch gezicht. Na weer een uur in de bus te hebben gehobbeld zijn we weer bij het hotel. We spreken af om vanavond met elkaar in de stad te eten.

Om 18.30 uur in de lobby afgesproken en we gaan naar de Indiër👳🏾 Cosy Restaurant. Ik ben benieuwd! Eerst een wandeling van een half uurtje door de stad. Ik kies vanavond voor een tomatensoepje, gemende rijst en boternaan. Komt het al bekend voor Pa, Ma en Marian. Ik neem als drankje een lassie orange, echt iets uit India. Wordt bereid met speciale melk, yoghurt en fruit. Alles is heerlijk en we gaan weer terug naar ons hotel. Daar nemen we nog een 🍺 in de bar. Morgen hebben we een vrije dag te besteding en het eerste is uitslapen en om 8.30 uur ontbijten. Om vervolgens samen met reisgenoot Gert Jan naar Parameswaran Tempel te gaan.

Groetjes Es

1. Gera: