Anuradhapura lekker Hollands 🇳🇱 op de fiets 🚲

26 september 2017 - Anuradhapura, Sri Lanka

Goedenavond,

Weer tijd om mijn belevenissen van vandaag te delen met jullie! Ik werd vanochtend om 6.00 uur al wakker van de regen 🌧 En echt hoosbui ..... ik wilde nog even m'n telefoon opladen maar op een of andere manier deed ik iets verkeerd en had geen licht meer 💡 Maar gelukkig was ik het niet was ik niet de enige zonder stroom 🤦🏾‍♀️ Lag het toch niet aan mij. Dan maar douchen bij het lampje van m'n mobiel 📱Het ontbijt is hier op de 🇬🇧 tour! Ja, je kan zelfs de ochtend beginnen met bacon 🥓🍛 eieren 🥚en pannenkoeken 🥞 Hier wordt ik blij van. Als we wegrijden uit Negombo begint het weer te regen, maar niet getreurd de ☀️ komt erbij en het wordt al snel droger naar mate we richting het noorden rijden. Ondertussen krijgen we geschiedenisles van Oscar over, de vlag, bloemen en diverse gebruiken en dieren.

We maken een tussenstop om thee en/of koffie te drinken. Om te gaan lunchen bij The Grand Hotel. Alles te kust en te kuur. Je weet niet wat je moet kiezen .... Dan morgen op boodschappenjacht  en naar de ATM oftewel de flappertapper. Hiermee gaan de gelijk door naar het hotel. The Heritage, ligt net buiten de stad. Met een vreselijk hobbelweg erna toe. Om 14.30 uur weer verzamelen. Want we gaan vanmiddag ff een stukje fietsen! Lekker op z'n Hollands maar wel aan de linkerkant fietsen.

Arunradhapura staat op de wereld erfgoedlijst van de Unesco. We zie hier heel vel stoepa's of dagona's. En een heilige boom de Sri Maha Bodhi, dit een een heilige boom. Alle namen weet ik niet meer precies maar dat houden jullie tegoed. De eerste dagoda is Thuperama deze is wit, dan bekijken we moonstone en een gaurdestone. En overheerlijk fris kokosnootsap. Deze kochten we bij een kraampje langs de weg.

Ik ga snel slapen morgen weer een lange dag voor de boeg! En weer om 7.00 uur ontbijtje. Best vroeg op je vakantie 😴😴😴 welterusten

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

26 september 2017
    Ziet er schitterend uit Es! Geniet van deze mooie reis 👍🏻
  3. Jenny:
    27 september 2017
    Genieten Es!! leuk om je verhalen mee te lezen!
  4. Lianne, Marcel en Flynn:
    Mooi mooi 😍. Wel een regenjas bij je 😉😘