Wandeling door Knuckles Mountain Range ⛰ - Thee en Lunch bij de bevolking 🍵 🍚

7 oktober 2017 - Kandy, Sri Lanka

Hallo 🙋🏾

Het internet is niet om over naar huis te ✍🏾 hier. Dus de verhalen komen iets later online te staan 🙍🏾 Desalniettemin is de beleving van Sri Lanka nog steeds overweldigend en heb het nog steeds heel goed naar m'n zin 🇱🇰 😃.

Vanochtend zijn we weer vroeg vertrokken 🚌 uit Willy's Wild Safari Hotel 🐯 Want we gaan een wandeling maken in Knuckles Mountain Range 🌄 Hier kan je goed zien hoe  verschillend Sri Lanka is. We zitten nu in de bergen veel 🌳🌲🌱🌿🍀🌾 En slingerweggetje omhoog. Ik heb voor de zekerheid maar een reistablet 🤢 genomen. Na een uurtje rijden pikken we onze gids 🚶🏾op en dan is het nog 10 minuten lopen naar het dorpje waar wij bij de plaatselijke bevolking gaan 🍵 drinken. De gids kiest steeds bij wie we thee gaan drinken zodat het hele dorp  aan de buurt komt.  Het beste servies wordt hier voor ons gebruikt. Na twee kopjes thee en een klein bergje suiker daarin. Gaan we opweg voor onze wandeling.

We lopen direct door de rijstvelden en bossen. Langs waterbuffels en koeien, langs waterstroompjes en erover heen springend om droog aan de overkant te komen Het is echt schittende natuur om mij heen. De gids heeft er een stevig tempo inzitten en ik ben dan ook blij als hij aankondigde dat we over een kwartiertje bij onze lunchafspraak zijn. Maar niet voordat we nog een tempel en stoepa hebben bekeken. Het is hier nu gemiddeld 35 graden elke dag en we zitten toch in het regenseizoen maar de 🌧 blijft voorlopig weg. Aan de westkust waar ik aan het einde van de reis pas kom regent het al bijna 2 weken.....

Ook hier lunchen we bij de bevolking er loopt hier een klein jongentje rond die al deze toeristen super interessant vind en graag een kijkje neemt in je tas🎒 😂. Wij eten met de pot mee dus rijst en curry op het menu. Het smaakt heerlijk want ik had toch zeker wel honger gekregen naar twee en half uur lopen. We rusten even uit in de schaduw van het huisje. Dan begin in met een gevulde maag aan de terugweg. Want nog ruim een uur lopen is voordat we onze chauffeur en busboy weer zien! Onderweg stoppen we bij een hele bekende broodjeszaak om iets lekkers te kopen. Ik kies een visbroodje wat heel pittig 🌶 is en een brownie voor het lekker. Nu gaan de door Knuckles heen met de bus naar Kandy. De tweede grootste plaats van Sri Lanka en zeer belangrijk voor Boedisme. Want hier ligt de tand van Boeddha!!! Onderweg zie ik dicht begroeide bossen 🌳🌿🌱, watervallen, weelderige theeplantage en rijstvelden.

Het is ontzettend druk in Kandy want iedereen heeft lang weekend na de volle maandag van 5 oktober. Om de stad in te komen staan we nog zeker een half uur in de file voordat we aankomen bij Casamara Hotel wat midden in Kandy ligt. We spreken af om in ons eigen hotel te eten. Omdat het een lange dag was. Morgen hebben we een vrije dag. Eerst gaan ik wandelen om het meer met Madeleine en Alex. En 's middag naar de masseur  voor een volledige massage.

Groetjes Es