Uitslapen 😴 en vrije dag 👟🕌

30 september 2017 - Jaffna, Sri Lanka

Goedemorgen,

Het eerste wat ik vanochtend wilde doen was uitslapen 😴😴 Je raad het waarschijnlijk al ....... de wekker liep om 6.00 uur af 🤔 Maar toch nog kunnen slapen tot 7.45 uur. Dus om 8.30 uur was ik de eerst van ons reisgezelschap aan het ontbijt. De rest van het reisgezelschap kwam allemaal later ontbijten en omdat we vandaag vrij zijn heeft iedereen zijn/haar eigen ideeën en plannen om te deze dag in te vullen.

Ik ga met medereiziger Gert Jan naar de Parameswaran Tempel. Dit is een hindoe tempel. Als je daar in wil moet je oksels en knieholten bedekt zijn. Voor mannen geldt hier dat het bovenlijf zichtbaar moet zijn. We pakken een TukTuk vanaf het hotel voor het bedrag van 200 LKR oftewel € 1,10 om ons naar de tempel te brengen aan de andere kant van de stad. De tempel is echt heel mooi maar aan de binnenkant mag ik geen foto's maken. We komen net op tijd aan om te zien hoe alle rituelen gaan. Daarna wilde we kerken zien en die waren allemaal dicht 🙄

Weer een TukTuk genomen naar de markt en daar bij een echt Srilankaans eethuisje gegeten. Met zeker 7 man personeel en allemaal hun eigen taak. Na het eten door de winkelstraat gelopen met wel 85 winkeltjes met kleding. De gewoon markt is heel fleurig en geurig. Tot aan dode gedroogde vis 🐟Nog even gekeken bij het Dutch Fort maar het was al 33 graden dus zijn we terug naar het hotel gegaan! Lekker even op m'n kamer gezeten. En een paar baantjes gezwommen 🏊🏾‍♀️

's Avonds zijn we wezen eten bij Green Grass Hotel. Omdat we daar een biertje konden krijgen!!! We zijn daar lopend naar toe gegaan. Dat was opzich wel een uitdaging. Ze rijden ook echt als maniakken hier. Daar heb ik nu de beste springroll's op die ik in tijden heb gegeten. Ik heb toch lekker gekozen voor de frietjes!

We vertrekken morgen naar Trincomalee.

Tot morgen!! Groetjes Essie

1. Gerieke:
    30 september 2017
    Lekker actief op je vrije dag! Enjoy!
  2. Gera:
    1 oktober 2017
    lekker slim jij ook he ben je vrij zet je een wekker. maar goed nu kon je alles op gemak doen !!!!!