Kandy - Royal Botanic Garden 🌸🌻🌳🌷🌴- Nuwara Eliya

9 oktober 2017 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Ja, daar ben ik weer!

Het heeft even geduurd maar de laatste verhalen komen eraan ✒️ Na de zoveelste keer m’n koffer te hebben ingepakt  ..... ik ben hier nu expert in ✔️ Even nog lekker ontbijten, met pannenkoeken en fruit 🍉 🍌🍍 Al het fruit smaakt hier veel lekkerder dan thuis. Ik ben verslaaf aan papaja's. Terwijl ik het thuis nooit eet. Oh, en crud is lekker want dat lijkt het meest op kwark zoals wij dat van thuis kennen.

Na het ontbijt gaan we eerst na een uitkijkpunt van het meer. Daar maken we wat foto’s om vervolgens naar een museum voor edelstenen te gaan. De man die ons een rondleiding geeft is helemaal weg van z’n baan. Het is best interessant om te zien. Alleen Cees en Fransje gaan een ring uitzoeken en wij gaan met de rest van de groep alvast vooruit naar de Royal Botanic Garden 🌹🌼🌴🌺🌳🌻  de tuinen zijn aangelegd door de Koning Wickramabuha III. Het is 60 hectare en er zijn 4.000 verschillende soorten bloemen, bomen en planten. En 1,2 miljoen mensen die jaarlijks deze tuinen komen bezoeken. Ze hebben zelf een Suspension Bridge zoals in Vancouver. Een hele laan met alleen maar 🌴🌴🌴🌴 en de meest mooie 🌺🌸 Er is zelfs een grote cirkel met bomen die door allemaal zeer bekende mensen zijn geplant.

We rijden slingerde door de Knuckels door naar Nuwara Eliya. Ik zie het landschap veranderen in een grote theeplantage 🌱🌱🌱🍵 Alles is hier echt super groen en mooi. Dat een land zo veel verschillende delen heeft is echt verbazingwekkend. Er staan ook nog theepluksters waar wij langs komen. Als wij ze op de foto’s zetten, willen ze ook gelijk geld 💰 Daarna bezoeken we een theefabriek, hier zien we het proces van de theeblaadjes. Eigenlijk is er maar één soort theeblad maar hiervan maken ze zwarte, witte en groene thee. Alleen zijn de processen verschillend. En de thee wordt in grote balen verkochten op de veiling in Colombo. Dan worden ze verkochten aan Lipton en Pickwick. Die ze in mooie theezakjes stoppen. Ik vind de zwarte thee hier wel sterk want ze drinken hier thee op de Engelse manier met melk.

We komen aan in Nuwara Eliya waar het koud is ☁️ Veel Sri Lankanen komen hier op vakantie omdat het hier voor hun een prettige cooler klimaat is. Samen met Alex, Madeleine en Gert Jan verkennen we het dorp. Want het is eigenlijk één lange straat. Met heel veel verkopers van schoenen en klein speelgoed. Morgenochtend vertrekken  we om 6.00 uur naar Horton Plains om naar het einde van de wereld te wandelen!!! Dit is wel de laatste keer dat ik zo vroeg op mag 💥 Ook is dit het hotel waar ik het korte verblijf. Nadat we terug komen van onze wandeling door het dorp, begint het te regenen ☔️ Voor het avondeten gaan we naar het Grand Hotel. Dit is een oud statisch Engels hotel met heeel veel donker hout. Toch komt m’n poncho van pas als we lopend naar het restaurant gaan. Na het eten gaan we snel terug naar het hotel want over 5 uur loopt m’n wekker ⏰ weer af!

Xxx Es