De Dambulla rotstempel 🏯 en op Safari 🐘

4 oktober 2017 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Ja, ik heb weer internet en ben nu in Kandy!

Afgelopen dinsdag vertrokken uit Trincomalee om naar Dambulla te gaan. Om de rotstempel te bekijken. Eerst nog even een plasstop bij ons latere lunch restaurant. We gaan via een andere ingang de trappen beklimmen wel 1062 stuks. Ja, de sportschool is hier elke dag te vinden 🏋🏾‍♀️ We gaan in vijf grotten kijken waar oude Boeddhabeelden te vinden zijn. Het complex staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Het is hier nog niet zo druk en de grotten zijn schitterd het is ook best rustig. De rotswanden binnen zijn prachtig beschilderd door de monniken. Als ik naar de uitgang loop zien ik een mega grote gouden Boeddha staan. Dan gaan wel lunchen bij Tropical Village hier staat een buffet lunch op ons te wachten. Ja, ze eten hier eigenlijk drie keer per dag warm dus er is veel rijst en curry te krijgen 🍛

Oscar belt met de locals driver voor onze safari in Minneriya Nationale Park. Hij hoort dat daar gisteren een olifant een jeep heeft aangevallen. Nou, lekker dan ik wordt er niet echt blij van maar wil toch heel graag de Srilankaanse Olifant 🐘 zien. Uiteindeljk wordt de keuze gemaakt dat we naar Kaudulla National Park gaan. Daar zijn meer kuddes olifanten te zien. We worden verdeeld in twee jeeps. Ik zit bij Cees, Fransje en Gert Jan. Ik mag zelfs op de bankjes staan van onze open jeep maar kijk goed uit voor laaghangende takken 🌿. Het duurt zeker een goed kwartier voordat we daadwerkelijk in het park aankomen. Maar dan zie we na 10 minuten gelijk de eerste grote mannetje olifant 🐘 Helaas zijn wij niet de enige die in dit park op safari gaan..... Er zijn meer jeeps onderweg en als we bij de drinkplaats aankomen zijn er zeker meer dan 30 jeeps 🚙 Gelukkig zijn er ook kuddes olifanten te zien!!!! Op rechts zie ik twee mannetjes olifanten ruzie krijgen en het schouwspel is top en ik zit op de eerst rang 📷📹

We blijven hier een hele tijd rond rijden en weer stilstaan om deze machtige beesten te bewonderen 😁 Het enige nadeel is nadat de kudde zich verplaatst heeft in het water dat alle maar dan ook echt alle jeeps dichterbij willen komen. En staan we dus opeens  allemaal klem 😲 En de olifanten staan in een halve maan 🌛 om ons heen, ik wordt hier niet heel blij van 😥 Ben zeer opgelucht als we uit de file komen en weer naar de uitgang van het park gaan! Ik ben een gelukkig mens om dit gezien te mogen hebben.

De bus staat alweer netjes op ons te wachten om richting Polonnaruwa te rijden waar we twee nachtjes verblijven. Ik slaap op kamer 401, Rene hou zo voor mij de cijfers van de hotelskamer gelijk maar soms in andere volgorde. Tot morgen dan gaan we vroeg op om Sigiriya oftewel de Leeuwenrots te beklimmen.

1. Annemarie Huisman:
    8 oktober 2017
    Zo wat heb je al veel gezien zeg, mooi allemaal ook op de foto's. Gaaf dat je de olifanten zo dichtbij in het wild gezien hebt. Geniet weer verder op je reis!
  2. Gera:
    16 oktober 2017
    Tjonge indrukwekkend hoor. Jij sport genoeg op een dag. Heb ons niet nodig.