Beklimming Sigiriya 🦁 en fietsen door Pollonaruwa

5 oktober 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Vandaag is het dierendag 🦁 En wij gaan de Leeuwenrots Sigiriya beklimmen! Dat betekend wel om 5.00 uur de wekker zetten. Ach, je moet er iets voor over hebben om de mooiste dingen van Sri Lanka 🇱🇰 te beleven.

We vertrekken om 6.00 uur om vervolgens nog een uurtje te rijden maar in de tussentijd ontbijt ik in de 🚌 Bij Sigiriya aangekomen lopen we eerst door kundig aangelegde tuinen heen voordat wij bij de 🦁rots uitkomen. Dit is de plaats van het verborgen koninkrijk van Koning Kassapa, waar nu nog enkele ruïnes, de wereldberoemde fresco's en de spiegelmuur van over zijn. Het wordt een pittige wandeling omhoog, voornamelijk via trappen. Hallo, bovenbeenspieren🚶🏾‍♀️maar het uitzicht is overweldigend!!!

Bij de fresco's en de spiegelmuur mogen helaas geen 📷 worden gemaakt. We krijgen vanaf het tweede platform de tijd om de leeuwenpoot te beklimmen. Maar bovenop de 🦁rots ben ik de queen of the world en toch wel een trots op mezelf! Het is hier nu 34 graden met een windje. En de traptreden zijn best heel smal. Lang leve maatje 35 👟

Rond 10.30 uur gaan we aan onze terugweg beginnen, anders wordt het veel te warm. Zo rond 11.30 uur zitten we in de bus terug naar het hotel. Eerst een verkwikkende 🚿en  lunch ik met een heerlijke chef salade. Om 15.00 uur gaan we eerst naar het museum van Pollonaruwa. Deze stad nam de status van hoofdstad over van Anuradhupura in de 10e eeuw. Daarna op de 🚲 door het groene park heen waar eeuwenoude overblijfselen staan uit lang vervlogen tijden. Oscar fietst voorop en rijdt lekker door. Als we even stoppen om iets te bekijken krijgen we gelijk een heel stel verkopers om ons heen. En die zijn hardnekkig 😔

Na deze cultuurexplosie gaan we Curry en Rice eten in een lokaal restaurant dat bestaat uit lemen hutjes. Eerlijk waar ik begin het eten hier te waarderen wat soms 🌶🌶 is. Ik ben blij als ik m'n bed zie want ik voel nu wel m'n voeten! Slaap lekker 😴😴

1. Marieke:
    12 oktober 2017
    Ha, ha, Esther straks thuis tijdens werkdagen is het gewoon uitslapen in vergelijking met deze tijden 😊maar.....Je ziet veel moois!!
  2. Corry:
    13 oktober 2017
    Hoi Esther ,wat heb jij veel gezien en beleefd in deze vakantie.
  3. Gera:
    16 oktober 2017
    Ik liep een paar dagen achter maar super wat jij allemaal gezien en beleefd heb.